Ute är inne

20151207-140428.jpg
Följande skakar väl inte om mode-Sverige, men det visar egentligen bara att det aldrig är försent för förändring.

Jag har nämligen hela livet stoppat in min skjorta innanför livremmen på byxorna. Allt annat har varit helt otänkbart. Som barn fick man efter livlig lek alltid höra: – Stoppa in skjortan i byxorna! Grabbar med skjortan hängande utanpå byxorna betraktades nog som om inte rent kriminella, så kanske lite opålitliga.

Så, jag har levt efter denna enkla persedelregel hela livet. På senare år har jag dock noterat att yngre män i vår familj burit skjortan utanpå byxorna, alltså icke nerstoppad så att säga. Såg lite avigt ut tyckte jag först. Jag var först på vippen att hojta: – Stoppa ner skjortan i byxorna! Jag började även notera samma trend i filmer jag såg och plötsligt en dag såg det faktiskt inte så tokigt ut tyckte jag.

Processen fortskred och igår tog jag första steget och implementerade detta mode på mig själv och se, det såg faktiskt inte så dumt ut. Dessutom trollades ett antal överflödskilo bort i ett nafs. Ganska najs faktiskt.

Det hela är kanske ett större steg för mig, men givetvis inte ett stort steg för mänskligheten, för att travestera på ett känt citat från en amerikansk astronaut.

Hursomhelst ”- genom att nu ha den ute så är jag ju faktiskt inne!”

2 thoughts on “Ute är inne

Kommentera

