For Rainman

20141016-121937.jpg
Jag har länge varit på jakt efter en riktig regnrock. Ingen modern regnjacka, poncho eller motsvarande. Sådana har jag och om du tar en riktig strandpromenad i regnväder, så är du garanterat obehagligt våt på byxorna med sådana. Nej, en riktigt lång vattentät regnrock med huva, gjord för att kunna ställa sig i en biltvätt med och därefter vandra ut helt torr. Om man vill alltså.

Idag hittade jag underverket i en butik för hästägare! En fransk regnrock av märket Equi-Theme. Helt suverän. Jag gillar verkligen rejäla prylar. Gjord för att kunna gå eller rida i vilket väder som helst. Lång var den också. Jag hade letat fram den på Internet. I butiken kostade den dubbelt så mycket som det var angivet på nätet! Felmärkt utbrast expediten och halverade raskt priset! Ja, ja, det gäller att ha prisbilden klar för sig innan man betalar idag! Att jag med huvan uppe och ifall jag sneglar på min spegelbild i något skyltfönster, får lite London, Jack the Ripper, eller Sherlock Holmes-känsla, är inget som avskräcker mig. Rocken är kanonbra.

På väg ut från butiken hoppades jag att kunna få prova den så fort som möjligt. Jag blev bönhörd och rocken fick åka på redan mellan butiken och bilen.

Sådär, rustad för oväder!

Kommentera

