Blodomloppet

20120518-101908.jpg

Jag gjorde ett fotojobb den 15 maj. Det var det så kallade Blodomloppet 2012, en aktivitet med promenad och några olika löparklasser. Aktiviteten anordnades av Heleneholms IF i Malmö och drog mycket folk.

Speciellt kul var det att se att så många barn deltog. Ambitionsnivån var verkligen spridd från de som antagligen smittats av föräldrars tävlingslusta till de som var där mest för skojs skull. Sprang gjorde man i alla fall.

Som fotograf får man snabbt förflytta sig mellan olika positioner för att ta bilderna och jag hade tyvärr inte tid mer än att växla några ord med en liten flicka som satt stortjutande på löparbanan då övriga löpare och åskådare försvunnit. Tårarna sprutade om henne! Jag frågade om varför hon grät så hejdlöst och hon hulkade fram att hon blivit fälld då hon sprang. Ett tidigt offer för idrotten! Tyvärr var jag tvungen att ta mig till målplatsen, men försökte med lite uppmuntrande ord. Hur som helst var det nästan hjärtskärande att se henne där hon satt gråtande och ensam på banan. Så, lite avigsider finns ju ofta i tävlingar, speciellt med barn inblandade.

Förhoppningsvis tystnade gråten så småningom.

Kommentera

