Resa och platser

20120511-232339.jpg

Tog en tur till Mariehamn på Åland i veckan. Ja, egentligen var det ju en arbetskonferens och det blev mest jobb, men det var en trevlig resa i bra miljö och vi fick mycket gjort. Bilden på Cinderella ovan tog jag då vi gled in med konkurrentlinjen Birka-Cruises.

Jag är en övertygad anhängare av det positiva med att byta arbetsmiljön om man kan. Det ger ofta mera kreativa tankar och mera inspiration. Kommer ihåg en kille som brukade jobba i lite mera udda miljöer som t.ex. en botanisk trädgård och fann detta oerhört stimulerande. Det kan ofta vara komponenten som stimulerar och får en att komma på nya infallsvinklar med resultat att göra ett bättre arbete.

Det här med att resa får mig osökt över till en person och hemsida som jag av ren slump stötte på i förra veckan. Det var äventyraren och Globbetrottern Rolf Blomberg. Måste erkänna att jag inte riktigt kan placera honom, men när man läser listan på alla filmer han stod bakom, har man antagligen sett en hel del utan att kunna komma ihåg det just nu.

Killen tog fantastiskt fina bilder med sin Hasselbladskamera också.

Nedan en länk som jag tycker är värd att kolla.
Enjoy!

Länk: Rolf Blomberg

Kommentera

