Vårstädning

20120501-094033.jpg

Kanske dax för lite vårstädning?

Man samlar på sig en hel del. Själv har jag alltid haft svårt för att kasta saker. Det går alltid att använda senare är på något vis mottot. Någon gång har jag gjort våld på mig själv och kastat sådant som jag tänkt att det där kommer jag aldrig att sakna.

Dock, det slår aldrig fel! Det dröjer en vecka sedan behöver jag just de grejor jag kastat. Kanske man skulle skaffa sig ett magasin att förvara i?

Fast jag måste säga att jag ändå är avundsjuk på människor som har diciplinen och förmågan att hålla antalet prylar nere och rensa ut ibland.

Ovan en bild på vad man också kan spara på. Det är en ödla och en fladdermus lagda i sprit och fotograferade i badrummet i La Vigia Finca, Ernest Hemingway’s hus på Cuba där han bodde mellan 1939 till 1960. Undrar varför han sparade på de här djuren?

Egendomen som är väldigt vacker, hyrde han först och köpte den 1940 för 12.500 dollar. Det var här som han bland annat skrev Den gamle och havet.

Det verkar som om den gode Papa också var en hängiven samlare. Huset är fullt med allt från uppstoppade djurhuvud till gamla förbrukade patronhylsor etc.

Själv har jag inga uppstoppade djur eller grejor inlagda i sprit, men det är ju ändå skönt att vara i gott sällskap bland samlarna.

Kommentera

