Naturkraft

20120424-202112.jpg

Kanske fel mentalitet att tänka på höststormar nu i vårtider, men Tisdagen den 17 oktober 1967 drabbades Skåne av en fruktansvärd storm. Tak blåste av husen, mycket skador uppstod och jag har även för mig att någon person dödades av ett fallande träd.

Den här bilden tog jag vid Borgarskolan i Malmö där ett tak blåst av en fastighet. Det såg ganska dramatiskt ut och synen var ovanligt för att inte säga okänd för oss Malmöbor. Kom att tänka på detta då jag har orkanerna för 14 dagar sedan i Texas, i färskt minne, även om jag just då de passerade Dallas, hade kört ner till New Orleans och på så sätt undkom ovädret. Det är hur som helst starka krafter och plötsligt hjälper det inte med vår fina avancerade teknik och elektronik när nature ramping up!

Kommentera

